Saturday 28 September 2013

When They Said That~

Assalamualaikum~
Hari bahagia~ #In^yearsMaybe#

Okay, that day aku balik frm Perlis mengejut.
Sampai-sampai ja kat rumah terus mak ajak kuar shopping. 
Mentang-mentang sampai tengah hari.

Then, aku bersiap ala kadar and kuar teman mak aku g shopping
Bukan shopping banyak pun
Just beli barang dapur yang dah habis dan yang nak habis.
Well, biasalaa. Hujung bulan kan.
abah dapat gaji meh.

but that is not my point huh~

Adik aku yang laki tu.
Dia gedik nak dengar lagu kat fon aku.
sekali aku terlupa seh nak delete gambar dengan somebody tu.
Terus dia tengok and then buat selamba.

Tapi, masa OTW nak balik tu, tetiba dia bawak keluaq ayat.

"Mak! Abah! Kakak ada pakwe!"

Aku punya reaction time tuu.
'Mong~~~~'
Dalam hati duk pikiaq. Sapa pulak pakwe aku neh?
Aku kan busy.
Nak cari kawan pun sempat neh kan pulak nak cari pakwe.

Sekali abah bersuara. Tu pun lepas dah penat gelak aku.
Aiesshh!
Malu aku beb! 
"Kalau ada pun nak buat pa nya. Jangan langgaq batas sudah."

Aku bersyukur sebab abah aku dengan mak aku open-minded.
Tapi, aku still tak ready nak cari and ada 'pakwe' tu.
La neh aku tengah gigih bercinta dengan novel and buku-buku sebab x lambat lagi aku dah nak exam meh.

Mak aku punya reaction pulak.
"Sapa dia orang tu? Tak mau perkenal kat mak ka?"
Haa sudah. Memang tak laa ceta dia.
Sapa aku nak sebat.
Hahaha

Lastly aku bagi jawapan retiss~
"no komen. ada jodoh ada laa."
dengan nada separa terpaksa aku menyatakannya. 
Fuhh!
Sadis perasaan neh.

Tiba-tiba abah bersuara.
"Hang khushairi. Kakak ada pakwe hang hingaq. Hang tu ada makwe keliling kak hang tak bising pun. Kalau kak hang ada pakwe sure dah dia bawak mai jumpa kita suma. Konpem aih."
Yay! sayang abah. Ayatnya seolah-olah menyebelahi aku.

To: adik lelakiku~
Tu laa hang. Mengata dulang paku serpih. 
Hang duk kata kat orang hang yang lebih. 
CeittT~ poodahh!
Hahaha.

Akhir sekali kereta tu gamat bila mak dengan abah giat duk mengusik adik lelaki aku yang duk serkap jarang aku. haha. What did you give you get back ea sayang.

p/s : Prince Charming tu nak kena cari. Bukan mai bergolek. Pastu bila dapat pun belum tentu dia jodoh kita. So, ada jodoh takkan ke mana. Ikan di laut asam di darat. ada jodoh bertemu di kuali. Hahaha. Adioss!