Friday 5 July 2013

Pick Up the Phone Please

Assalamualaikum
dan salam sejahtera.
*krik krik krik~
Aduhai! Sunyi baq hang blog neh. 
Maklumlah tuan empunya blog neh merupakan salah dua daripada orang-orang yang malas nak hapdett. 
*opppsss!
Bukan malas ok. Sibuk kay sibuk~ 

So, macam biasalah. 
kalau hapdett neh mesti ada cerita punya kan?
Okeng~ 
*WARNING*
kepada sapa yang rasa nak termuntah lepas baca tajuk post aku neh mohon tekan (X) kat hjung window hampa tu naihh~
Tak paksa kay tak paksa. 

Pick up the phone? 
haa! neh yang aku rasa nak hangin satu badan neh. 
adoii . .
Janji tak ditepati langsung. 
*xdak kena mengena dengan politik. Aku cuma pinjam tagline kay. 

Ada la sorang hamba Allah neh. 
Haiyyaaa! Dah janji dengan aku tapi tak tunaikan. Huh! 
Aku pantang betui dengan orang-orang yang serupa ini. 
Hurmmm...
Tapi, aku nak marah pun tak sampai hati sebab dia dah banyak sabaq dengan aku. 
Pasai aku dah give up tunggu dia Call dan Answer aku punya call
jadi aku pun biarkan jari-jari aku yang sepuluh menari-nari kat keyboard~
Biaq laa kan. 
Blog aku, aku punya pasai laa kan. 
Huhuhu~ 

Camni cerita dia. 
Pada satu hari yang sejahtera~ acewah!
aku sedang bermain POU di henfon chokia kesayangan aku tu. 
Tiba-tiba masuk noti 'LINE'

"1 MESSAGE RECEIVE"

Tanpa tunggu satu saat pun aku dengan excited bewaknya bukak la noti tersebut. 
Alangkah gumbira rasa hati neh bila tengok qopenya Prince M yang hantaq that message. 
Dy cakap dy nak call aku malam neh~
Teruih blooming kat hati neh . . .
Al-maklumlah~ sapa tak rindu nak dengaq soqa kan? 
hehehe 
gatai sat. . 
*btw jgn terpedaya~ 
Aku single kay single~
Dgn dy aku rasa mcm pangkat BFF ja kot. 

Aku pun balas laa "OK"
bersama emoticon yang cute mute dalam LINE tuu. 
Pastu aku teruih off nak p kelaih~ 

Masa aku lepas kelas  pun dy ada mesej lagi. 
Huh~ 
Ayat paling penting time tu~ 
*Tunggu tau*
Yaa! Memang aku selalu tunggu dy.
Selalu sangat tau dak? 
Dan aku rasa dy pun sama ja kot. 
Except la kalau dy ada spare part laen. 
Kalau ada pun ada aku kesah?
Eh! EH! Aku kesah kay kesah~

Malam tu aku pun tunggu dy call aku~
Sekali mesej daa masuk~ 
"PUKUL 10 ye~"
Aku pun ok sebab malam tu aku ada projek dengan member aku.
Projek baek punya stumaen (study+maen)

Aku tak bawak phone pun.
Sebab aku tak terganggu. 
Tapi, aku alert laa dengan pukul 10 tuu. 
Ralit punya ralit sekali aku ter'lepas' pukul 10.
Pukul 10.30 baru balik bilik.
Aku semayang suma ceap trus tercongok depan tablet maen game.
Tapi aku daa usha phone. 
Takdak pun miscall ka mesej ka~
hati aku rasa tak sedap~
Haihhh! 

Last2 aku stop maen game.
Aku pun call lah dy. 
Prinsip aku pun sama saja dengan dy. 
Call 3 kali tak berangkat-angkat aku x call dah. 
Tunggu beberapa minit plak baru call balik . . 
cukup 3 kali dy x angkat. aku biaq. aku tunggu lagi. 
Memang aku neh penunggu yang setia pun.
sangat setia kay~ 
Buktinya aku tak cari orang lain walaupun aku dengan dy x declare~ 
muihihihi
Pastu tunggu punya tunggu. Tak dak respon jugak. 
eeiii! Sakitnya hati!
Rasa mcm nak bantai ja dy kalau dy duk depan mata aku sebab tak melunaskan janji-janji palsu dy tu. 
huh! 
Sampai saat neh. 
Keja aku menunggu benda yang macam takkan terjadi dalam hidup aku. 

10 mesej aku sent kat dy tulis~ 
"PICK UP THE PHONE PLEASE"

x ubah langsung sususanan huruf vokal konsonan serta ayatnya. 
La neh 12:22 p.m. 
Dan aku masih menanti~ 
Okay Bye!