Friday 22 November 2013

Anak Pertama :3

Assalamualaikum.
Salam sejahtera. Kabare?
Waras! Alhamdulillah.
Hahaha.

Okay hari neh aku nak post pasal fakta anak pertama.

First of all, aku nak post neh sebab aku anak pertama dalam keluarga Mohd Jauhari neh.
Sapa? Bapak aku laa. Lagi mau nanya.
Okayy jom kita analisa.
Betul ke tak fakta tu ada kat aku? 
Atau mungkin kat hampa semua yang juga anak pertama macam aku.

SATU

Anak pertama neh ANAK MANJA EMAK.
Yakah aku manja? Memang betul pun. Tapi aku manja dengan dua-dua orang.
Ma dan abah. Kekeke.
Tapi aku manja aku tak tunjuk kat umum laa.
Even adik-adik aku pun tau. 

DUA

Anak pertama neh DEGIL.
Degilkah aku? Degil jugaklaa. Tapi sikit je kot.
Haha. Tak mengaku pulak kan?
TIGA

Anak pertama jugak seorang yang TAK PANDAI MEMUJUK.
Hooray! Yang neh memang betul.
Kalau orang tu merajuk dengan aku jangan harap aku nak pujuk.
Taktik aku? Aku merajuk balik.
Biar sama-sama merajuk. Baru layann.

EMPAT

Kalau bab2 bercintan-cintun, anak pertama neh dijamin SETIA dan SANGGUP BERKORBAN.
Yang neh aku tak tahu sebab aku tak bercinta.
Bercerita iyalah. Itu aku.

LIMA

Anak pertama berpendirian teguh.
Kalau hitam, hitamlah ia. Kalau putih, putihlah ia.
Oh yeahh! Juga susah untuk bertoleransi.
Jadi, orang lain pulak nak kena dengar cakap aku.
Yang neh aku rasa ada kot dekat aku.
Tapi, aku neh mudah jugak bertolak ansur.

ENAM

Anak pertama dikatakan mempunyai HATI YANG HARD.
Mungkin kot.
Amboii.
Sekeras-keras kerak nasi pun kalau direndam pasti lembut.
Inikan hati yang mudah lemah dengan kata-kata pujukan.
Aku? Errr. No komen.

TUJUH

Kami anak pertama seorang yang BERDIKARI.
Independent. Yang neh aku setuju. Memang pun. 
Aku budak hostel. Sampai sekarang pun masih budak hostel.
Duduk hostel. Makan sendiri, basuh baju sendiri, tidur sendiri semua sendiri.
Lalalala.
Betul tak Hostelians?

LAPAN

Anak pertama jugak seorang yang PEMAAF dan juga amat CARING.
Tapi awas! Jangan bagi anak pertama neh marah, kalau tak nanti... Bawak2lah faham sendiri ea.
Memang laa aku neh pemaaf. Tapi, sapa yang pernah buat aku marah mesti tau apa yang jadik kan?
Kalau tau bagus laa.

SEMBILAN

Kami juga SUKA BERPENAMPILAN.
Okayy. Yang neh aku kureng setuju.
Sebab?
Aku memang suka berpenampilan.
Tapi, cara penampilan tu tak laa sampai nak kena always up-to-date.
Kenapa? Sebab aku suka pakai pakaian yang selesa.
Contoh macam baju kurung.
Aku suka pakai baju kurung. Tapi kalau nak merempit tu tak pakai laa.
Kalau nak merempit pegi kedai or keluar dengan kawan2 aku suka pakai slack longgar dengan blouse takpun pakai t-shirt pastu tudung bawal silang kiri kanan.
Kadang-kadang tudung tu lepas je ke bawah tanpa silang.
Ada kala tuu pakai la jugak selendang.
Tapi, aku akan sentiasa pastikan yang selendang or tudung lebih tiga atau empat inci dari dada.
So, tak terlalu labuh tak terlalu singkat.
Kalau pakai singkat aku rasa malu nak berjalan-jalan.
Kalau pakai labuh nanti aku asyik nak selak je tudung tersebut.
So, pilihlah. Yang sedang-sedang saja~

SEPULUH

Akhir sekali anda semua perlu take NOTE!
Anak pertama neh memiliki sifat CEMBURU yang maha tinggi.
Tak boleh tengok adik beradik dia dapat lebih sikit.
Nanti mulalah keluar, "Ma dengan abah dah tak sayang kat aku ler tu."
Yang akhir neh aku really really setuju.
Memang pun.
Kalau nak beli apa-apa kat adik aku yang dua orang konpem kena beli jugak kat aku.
Kalau tak berbakul-bakul ayat pasrah kuciwa aku keluarkan.

Okayy laa.
That's all 10 Fact about ANAK PERTAMA.
So, anda yang anak pertama.
Betul tak fakta neh?
Jangan salah faham. Bukan semua anak pertama punyai perangai macam neh. 
Still smile :)
Tata.