Tuesday 29 September 2015

Jejaka Teh O Ais Katanya

Assalamualaikum

Salam sejahtera. Salam berbahagia. Hingga hujung nyawa.
*ehhh!

Entri aku malam ni berkaitan seorang jejaka idaman Malaya (katanya) sebab dia punya muka tuu ada killing smile. Ishhh!

Okay, jejaka yang aku maksudkan tu Syukri Yahya. Jap, kenapa tetiba aku nak update entri pasal dia ni? Hahaha. Nii kan belog aku. Suka hati aku la nak update apa-apa pun. Btw, ni sebenarnya salah satu latihan untuk aku improve typing skill aku yang aku study masa Part 1 Diploma dulu.

Sat. Aku nak tempek sikit muka jejaka teh o ais aku ni.
*hehehehe. Gelak gatai

*ciss! mana melting pun tengok lama-lama

Aku start minat tengok dia berlakon since dalam cerita 'Menjinak Ombak'. Masa tuu dia still unfamous lagi. I thought laa. Sebab aku rasa tu first time aku tengok dia berlakon. Ke ada lagi drama-drama yang dia pernah berlakon before ni? Maaf la, aku memang jarang tengok TV. Masa tu dia pegang watak Firhad. Masa tu aku rasa dia misteri gila. For me laa kan yang first time tengok dia.

Lepas habis cerita tu kat slot Zehra aku tak tau dia berlakon drama apa. Yang aku tau ada iklan kat TV3 pasai drama Dia... Isteri Luar Biasa. Masa tu yang aku start melting tengok Syukri Yahya tu. Ishhh! Masa tu aku rasa dia memang betul-betul layak pegang watak Raden Amzar dalam cerita tu.

*Tengok killing smile dia. Duhhh! Bisa cayaq nii!

Aku memang suka habih la dia bawak watak Raden Amzar. Aku suka tengok dia macam tu. Kadang-kadang pakai spek. Hensem!

*Hello Mr husband!

Aku tak mau story pasai Syukri Yahya punya biodata ka, sejarah hidup ka, gosip-gosip ka. That's not my way. Aku just nak share yang this will be probably the New Junaidi for my cerpu yang tak berupdate-update tu. Hahahaha. Lawak ja. Marah karang Junaidi lama. Hihi. Ampun!

Apa kaitan tajuk entri ni (Jejaka Teh O Ais Katanya) dengan Syukri Yahya?

Ceritanya aku terbaca satu post picture kat facebook. Masa tu customer takdak so bolehlah hang layan henfon jap. Bukan senang okay. Kalau supervisor hang duk perati jangan harap hang boleh main henfon time keja. Masa tengah best-best layan timeline news feed tuu yang aku terjumpa post picture tuu.

Sat aku tempek sini naa.


Lantas aku terbayang akan wajah Raden Amzar. Dia ada janggut. Ada jambang. Ada misai. Dia pakai spek mata. Rambut pun tersisir rapi. Pakai baju kemeja. Lengan kemeja dia singsing naik atas paras siku. Duhh! Melting. Kalau dulu priority aku dengan Amar Baharin sekarang Syukri Yahya pulak. Hahahaha. Dia bukan saja Teh O Dengan Gula tapi berAis sekali. Hikhikhik.

Okay, light off.

*esok nak ke Pacific apply keja as a promoter. Teringin!