Tuesday 30 July 2013

I dunno Wut Tittle Should I Put Here~

Assalamualaikum :) 
aku tau ramai yang tanya mana hilangnya aku sminggu dua neh? 
Hurmm. Nantila aku cerita eh. 
La neh aku nak cerita pasal sumthing yang aku tak boleh ceritakan secara lisan. 
But I don't know how to start!
Hurmm. .
Okay, that day aku dapat tau yang ada orang yang cuba nak laga-lagakan aku dengan sorang member aku. 
Dan aku tau dia sebenaqnya dah lama x puas hati kat aku.
Tapi, lantak r. ada aku kesah!?
But masa tu ja laa aku x kesah.
Sebab aku ingat bila aku ignore dia buat mcm dia x penah wujud, problem aku akan settle. 
Tapi, tu r. semua salah aku yang tak reti nak pikiaq panjang time tu. 
Patutnya aku settle elok-elok dengan dia. 
Tak boleh cara halus cara kasaq pun boleh. 
Biaq dia qasa penangan mulut kohajaq aku neh. 
Aiiieeee~~ Tak boleh aku~
Aku dah laa dalam usaha nak jaga mulut biaq jangan duk maki orang sangat. 
Setiap kali keluaq benda hat x elok terus aku tampaq mulut aku sendiri.
Biaq sakit tu aku sendiri yang tanggung.
Tapi, that gurl memang sengaja nak duga kesabaran aku yang memang dah nipis senipis kulit bawang. 
Errrrr~~ aku rasa lagi nipis dari kulit bawang kot!
Ahhhhh!!
Aku stress! 
Tapi, kat sapa aku nak mengadu?
Aduh rindunya dengan arwah mak ngah. 
Kalau aku ada problem macam nii selalu aku tak cerita kat mak aku sebab mak aku takkan amik port dalam benda2 mcm nii. 
Bila mak ngah dah tak ada aku rasa aku dah hilang seorang yang aku paling percaya. 
MAsuk taun neh dah 8 tahun mak ngah pegi dari dunia neh. 
Terasa mcm baru semalam dapat peluk cium dia. Aduh rindunya~ 
Ok stop! Tak mau cerita dah pasal neh. lagi sedih dan sadis jaa bunyinya. 
Hurmmm.
Aku nak SESEORANG right now. 
Orang yang boleh sama-sama share problem aku.
Yang boleh pinjamkan bahu untuk aku menangis.
Yang boleh bagi aku nasihat tentang apa yang patut aku buat.
Yang boleh jadi pendengar aku yang setia.
Yang boleh simpan rahsia aku.
Dan sayang aku sepenuh hati dia.
Tak dapat sepuluh, SATU pun cukuplaa!
Tapi mana nak cari orang yang macam tu? 
Bukan boleh dapat kat kedai apek juai mercun. 
Kat Giant dengan Tesco pun tak dak juai. 
Carrefour lagi r. Memang tak jumpa r. 
Bukankah best sekiranya kita boleh hempuk ja semua masalah yang ada kat dalam kepala neh?
Masa aku tengah tulis entry neh aku dah fully fall into tears. 
Room mate aku tanya "kenapa?" 
Aku cakap la cerita Jepun yang aku tengah tengok tu sedih dy terkesan sampai sekarang. 
Pastu dia pun ignore aku. 
Sadis betui larr kena ignore. Aduhai.
Tapi x pa. Dia tak bersalah dalam hal neh. 
Hurmm!
Ada dak sapa-sapa boleh bagitau aku mana nak cari orang yang macam tu?
Aku sangat-sangat desperate nak cari orang macam tu. 
Tapi layakkah aku punyai teman sebaik itu? 
Ka aku patut berkawan dengan bayang-bayang aku sendiri. 
La neh aku dah susah nak percayakan semua orang.
Aku tau bila aku terus terang cakap yang aku dah tak percayakan depa lagi, depa akan jauhkan diri dari aku.
Kalau tu yang terbaik, aku redha ja la. 
nak buat macam mana. 
Daripada aku dikhianati untuk kesekian kalinya. 
Sampai saat nii aku still tak boleh nak cari sapa yang patut aku percaya.
Yes! First of all aku kena belajaq percayakan diri aku sendiri. 
Tapi, bila diri aku involve dalam certain masalah, aku sendiri dah give up nak percayakan diri aku sendiri. 
Entahlaa~ 
Aku pun tak paham. 
Susah betulla hati nii. Ermmm. Salah hatikah? Atau salah aku yang tak pandai buat keputusan.
 Hurmmm
Nak saja aku tidur lepas bila aku bangun esok macam dah tarappa yang terjadi hari neh. 
Huh! Tapi, mana mungkin kan?
Neh kan realiti. 
Aku sebolehnya nak tau apa sebenaqnya salah aku kat dia.
Nak kata aku sebat pakwe dia? Dak kot? 
Setakat mamat sekeping papan yang x hensem mana tu aku cari kot pekan rabu pun banyak LOL~
Aku harap aku jumpa yang jauh lebih baik dari dia. 
Boleh dak? Aku nak stop kat sini?
Sebab aku penatlaa menangis sambil menaip. 
Letih sangat. 
Sebelah menaip, sebelah lagi nak cover ayaq mata. 
Aduss! 
Sebelum aku unduq diqi, aku nak habaq mai. 

"Aku sangat susah untuk menangis sekiranya puncanya adalah masalah-masalah yang sepatutnya tahap kanak-kanak tadika neh. Tapi, bila sekali ayaq mata aku jatuh, tu bermakna hati aku dah cukup bertahan dengan kesabaran yang Allah kurniakan kat aku. Bila gugurnya setitis ayaq mata dari tubir mata aku yang tak berapa nak nampak nii, samala macam gugurnya hujan daripada awan mendung yang membawa pokok hujan. Hujan yang semakin lama semakin lebat, sama seperti ayaq mata aku yang turun setitis perlahan kemudian semakin laju. Bila aku menangis jangan dipujuk. Bila dipujuk semakin laju juraian yang turun membasahi pipi. Dan aku harap, sebagaimana redanya hujan itu, akan reda jua ayaq mataku nii. Dan sebagaimana Allah menghadiahkan pelangi sebagai kawan sesudah hujan, seperti itu jugaklah aku harapkan kehadiran seseorang yang aku perlukan ketika itu untuk meredakan kesedihan aku dan akhirnya menjadi pelangi di sudut hatiku yang terpencil nii."

Good nite. ^^