Thursday 21 November 2013

Tangan Kananku. Berehatlah Dikau.

Assalamualaikum.
Salam sejahtera.

Haii~ sumer!
Sumer ea bukan summer.
Haa. tragis tak tajuk entry aku malam neh?
Ataupun drama semata-mata?
Ahh. Tak kisahlah.

Oh ya. What happen to my right hand?
Actually aku pun tak tau.
Maybe aku tersalah tidoq kot.
Tak pun sebab aku wrestling dengan adik aku yang last tu.
Alaaa, yang kecik satu saiz dari aku.
(Ya laa. Kalau aku pakai L dia pakai M)
Aiyeee~

Aku pun rasa macam sadis bila tumbuk aku. 
Sakit baq hang~

Okay okay okay~
Aku dah melencong ke laut dah.

Ekceli aku baru mula sedaq kesakitan tu masa aku bangun tidoq pagi keesokan harinya.
Dia bukan sangat pun. 
Tapi bila nak raise up ada rasa macam berat sikit.
Macam urat tersimpul pun ada jugak.
Err. Sakit jugak tu.
Aku buat tak tahu jaa sebab aku ingat aku tersalah baring.
Lagipun dah memang pattern aku jenis tidoq tak berkalih.
Means tidoq satu position saja dalam satu masa.
Kalau malam tu tidoq position tuu, means bangun esok bagi pun macam tuu.
Okayy laa kan.
At least aku tak buas.
Lalalalala.

Then petang tu masa nak pi merayau cari pisang goreng dengan laici kang aku merasakan tangan aku yang sakit tuu macam lagi sakit.
Macam sakit je macam sakit je. Lalalala.
Memang sakit pun.
Tapi kalau boleh bawak moto lagi means okay lagi tuu.
So, aku pun teruskan niat aku nak pi merayau.
Balik dari merayau tuu aku nak pi mandi.
Bila nak bukak baju. Arggghhhhhhh!
Sakit. 
Tak boleh lift up langsung.

Jadi aku  bagitau mak aku.
Mak aku cakap, "Malam neh pi rumah tok wan. Bagi tokwan tengok. Kot2 tergeliat mana-mana."
Aku kata okayy jaa. 
Sebab sakit dia tak tertahan.
Orang patah tangan pun tak macam neh.
Aku tau laa sebab aku pernah patah tangan.

And malam tu aku pun ikut bapak aku pi rumah tok wan aku.
Kena pi dengan tok wan maa. Sudah tak boleh mau rempit maa malam tuu.
Lagipun tak elok anak dara solehah macam aku neh berembun.
lalalalalala.

Masa tok wan urut aku tak rasa sakit.
Tapi bila dia tekan kat sebelah belakang bahu terus aku
aaarggggghhhhh! Sakit!
Rupa-rupanya tulang bahu tu terlucut a.k.a dah lari dari tempat dia.
Aku tak pasti bahasa saintifik dia apa. Haha.
Sebab bila berubat kampung memang bahasa klasik kampung laa depa tibai.
Sakit habaq hang.

Sampai hari neh tanganku ini masih sakit.
Tak boleh mau kerja.
Sebab mostly aku guna tangan kanan.
Makan pun seksa.
Tapi kalau guna sudu aku guna khidmat tangan kiri.
Yea yeahhh!

So entry neh pun ditaip penuh kesukaran selama lebih kurang dua jam tiga puluh minit termasuk dengan berfikir untuk menapis ayat-ayat yang boleh ditaip.
Kepada tangan kananku.
"SELAMAT BERISTIREHAT. SEMOGA CEPAT SEMBUH."
So, take care yeahh semua.
Daaa! 
Sayonara. >tunduk sikit<